Dobrovský roste dál a dál!
Petr Dobrovský má jméno nejen díky řetězci knihkupectví, ale právě i díky tomu, že se začal zabývat v loňské roce nakladatelskou činností. V letošním roce se společně se svojí ženou vydal ještě dál a rozšiřuje novou síť papírnictví, nese jméno Familio. V tuto chvíli jsou tyto obchody umísťovány do obchodních center.
Nabídku zboží rozšiřovaly i jiné společnosti
Toto knihkupectví však není jediné, které se uchýlilo k tomu, že rozšíří svůj prodej knih o papírenské zboží, nejrůznější stolní hry a také upomínkové předměty. V minulosti se k tomu uchýlil i Luxor a Kanzelsberger.
Nová značka Familio
Specializovaná síť vznikne na základě zkušeností s prodejem papírenského zboží právě v rámci již existujících knihkupectví Knihy Dobrovský. V tuto chvíli jsou zatím otevřeny dvě pobočky, jedna v obchodním centru Šestka v Praze a druhé v kolínském Futuru.
OC či jiný směr?
Podle marketingového šéfa společnosti je výhodou těchto nových obchodů, že nepotřebují tolik prostoru, jako klasické obchody s knihami, tedy je možné, že se nadále budou papírnictví rozšiřovat i z obchodních center do jiných míst. V každém případě je aktuální plán obsazovat právě prostory ve větších centrech. Zboží, na které jsou však klienti zvyklý již v tuto chvíli, zůstane na prodejnách s knihami i nadále.
Konkurence je obrovská!
Podle konkurence jde Dobrovský stejným směrem, jako když zakládat svůj velký první řetězec, a to cestou právě obchodních center. I v nich je nesmírně těžké obstát, ale podle všeho firma umí nakládat s nabídkou i poptávkou a dělá svůj byznys prostě dobře, tedy obstála i v obrovské konkurenci až do dnešních dní a může si dovolit rozjíždět další podnikatelský záměr. Aktuálně má stávající řetězec již 32 prodejen, spolupracuje s osmi značkami nakladatelství podle žánrů. V roce 2018 dokonce vydal na tři sta titulů, tedy téměř třetinu toho, co vydal v loňském roce největší nakladatel Albatros.